Strona internetowa to obecnie świetne miejsce do przekazywania wiedzy prawniczej, ale także do pozyskiwania klientów. Osoby szukające rozwiązania w sieci w bardzo szybki sposób mogą do Ciebie dotrzeć, zapoznać się z Twoją działalnością. Należy zdać sobie sprawę, że content, który prezentujesz na swojej stronie ma ogromną moc.
I tutaj zastanawiasz się pewnie, jak przyciągnąć odbiorców. Odpowiedź jest prosta, pisz dobre teksty. Dziś content to podstawa. Musisz pisać zgodnie z SEO, ale także tak, aby odbiorca chciał czytać.
Twoje teksty muszą być użyteczne dla czytelnika. Odbiorca powinien już po pierwszym przeczytaniu jak najwięcej zapamiętać, a następnie chcieć do Ciebie wrócić, jeśli będzie miał kolejne pytania, problemy prawne.
Dla kogo tworzysz content prawniczy?
Po pierwsze, musisz zadać sobie pytanie: kim jest twój odbiorca? Czy jest on wykształconym w Twojej dziedzinie prawnikiem? Nie! Chcesz trafić do swoich klientów. Ludzi, którzy się na prawie nie znają. Poprzez te teksty chcesz im pomóc, dostarczyć wiedzę prawniczą.
Jak tworzyć content prawniczy?
Pisz w sposób:
- zrozumiały,
- czytelny,
- jasny,
- prosty.
Wydaje się banalne? Ale! Spójrz na swoje ostatnie teksty. Ile jest tam niezrozumiałych słów? Czy wyjaśniasz wystarczająco dobrze artykuły, które cytujesz? A może zakładasz, że odbiorca powinien to wiedzieć?
Unikaj:
- żargonu prawniczego,
- paremii łacińskich,
- zbyt częstego używania fraz typu „de facto”, „ab initio”, „stricte” itd.
To wszystko może skutecznie zrazić Twojego odbiorcę.
Tłumacz to co banalne
To, co Tobie wydaje się banalne, pewnie nie jest takie dla Twojego czytelnika. Pamiętaj, aby wyjaśniać, lub przynajmniej zarysowywać również tez podstawowe kwestie. Warto posługiwać się przykładami.
Używać zrozumiałych stwierdzeń i czasem potocznego słownictwa. Nie będzie to stanowić zaprzeczenia Twojego profesjonalizmu, wręcz przeciwnie, sprawi, że będziesz postrzegany jako osoba profesjonalna, ale jednak trafiająca do odbiorcy.
Na pierwszy rzut oka…
Ważna jest także oprawa graficzna:
- czcionki,
- układ tekstu,
- grafiki,
- zdjęcia.
Wszystko to może wpłynąć na postrzeganie Twojego tekstu jako bardziej przyjaznego, łatwiejszego do zapamiętania. Grafiki powinny być nieprzypadkowe, ale dopasowane do zawartości. Pamiętaj, także, aby nie używać tych samych grafik do różnych tekstów.
I pamiętaj, aby nie przesadzać. Osoba czytająca tekst prawniczy szuka zwykle rozwiązania swojej sprawy, problemu. Nie chce oglądać rozpraszających grafik czy czcionek.
Czytelny układ
Pamiętaj, że ważny jest także sam układ tekstu. Nie pisz ciągiem. Różnicuj tekst, wstawiaj nagłówki. Staraj się stworzyć taki układ tekstu, aby odbiorca czytający go na urządzeniach mobilnych, nie miał z nim problemu.
Tekst niech będzie podzielony na akapity, tak aby odbiorca po wstępnym przejrzeniu artykułu mógł znaleźć informacje, które są mu potrzebne. Warto też starać się nie używać zbyt długich zdań. Zbyt długie zdania mogą być niezrozumiałe. Czytelnik o wile łatwiej przyswoi krótkie zdania.
To podstawowe rady, które warto przyswoić, pisząc teksty prawnicze. Oczywiście wszystko zależało będzie od Twojego odbiorcy. Staraj się zawsze myśleć o nim i o jego potrzeby, gdy tworzysz tekst. W końcu finalnie chodzi o to, aby to on chciał czytać i wracać do Ciebie po więcej.