ZnajdzParagraf.pl

Ile razy można nie stawić się w urzędzie pracy?

ForumKategoria: Urząd pracyIle razy można nie stawić się w urzędzie pracy?
Maria zapytał 2 lata temu

Witam, ile razy można nie stawić się w urzędzie pracy? PUP wzywa co jakiś czas by się odhaczyć, niestety nie wiem, czy będę mogła pojawić się w PUP w wyznaczonym terminie :/ ile razy można nie pojawić się w PUP by nie stracić ubezpieczenia i statusu osoby bezrobotnej?

2 odpowiedzi
Grzegorz Szwaciński Personel odpowiedział 2 lata temu

Należy zauważyć, że osoba bezrobotna również ma swoje obowiązki. Wśród nich należy wymienić między innymi zgłaszanie się do powiatowego urzędu pracy w wyznaczonym terminie, celem spotkania i ewentualnego przyjęcia propozycji pracy lub innej formy pomocy oferowanej przez urząd pracy.

Jeżeli bezrobotny nie stawił się w powiatowym urzędzie pracy w wyznaczonym terminie i nie powiadomił w okresie do 7 dni o uzasadnionej przyczynie tego niestawiennictwa, starosta może odebrać mu status bezrobotnego.

Jednak są od tej zasady wyjątki. W terminie siedmiu dni można złożyć stosowną informację, uzasadniającą nieobecność w urzędzie pracy. W informacji takiej należy wówczas wskazać powód naszej nieobecności, na przykład choroba, wypadek, konieczność opieki nad członkiem rodziny.

Ważne jest dochowanie odpowiedniego terminu i ewentualne przedłożenie odpowiedniej dokumentacji, potwierdzającej zasadność niestawienia się w wyznaczonym czasie.