ZnajdzParagraf.pl

Jak napisać wyjaśnienie do urzędu pracy?

ForumKategoria: Urząd pracyJak napisać wyjaśnienie do urzędu pracy?
Kamil G. zapytał 2 lata temu

Witam. Jak napisać wyjaśnienie do urzędu pracy? nie pojawił się na wyznaczonej przez PUP wizycie, bo zapomniałem o niej zupełnie. Jak napisać usprawiedliwienie i wyjaśnienie nieobecności w PUP?

2 odpowiedzi
Grzegorz Szwaciński Personel odpowiedział 2 lata temu

Zarejestrowany bezrobotny ma jednak zarówno prawa, jak i obowiązki, w tym przede wszystkim obowiązek stawiania się na umówionych spotkaniach z urzędnikiem urzędu pracy.

Spotkania te planowane są z miesięcznym wyprzedzeniem, dlatego nieobecność należy odpowiednio usprawiedliwić. Pismo wyjaśniające kierowane do Urzędu Pracy powinno uwzględniać elementy niezbędne dla tego typu pisma.

Dokument powinien zawierać przede wszystkim datę, która musi pokrywać  się z datą nieobecności w urzędzie pracy. Konieczne będzie przede wszystkim sformułowanie prośby o usprawiedliwienie naszej nieobecności, a  także dokładne wytłumaczenie przyczyn, wskutek których stawiennictwo w urzędzie pracy było w danej sytuacji niemożliwe.

Poniżej pobierzesz gotowy wzór pisma:

Warto dodać, że przyczyny nieobecności muszą być uzasadnione i obiektywne. Możemy powołać się więc na zdarzenie losowe, chorobę, w tym również chorobę osoby bliskiej, bądź na przerwę w  komunikacji, przez którą nie mieliśmy możliwości stawić się na miejscu w wyznaczonej porze.

Warto pamiętać, że usprawiedliwienie do urzędu pracy to dokument formalny, który należy sporządzić w sposób estetyczny i czytelny, unikając wszelkiego typu błędów ortograficznych czy interpunkcyjnych.