ZnajdzParagraf.pl

Pracownikowi, spełniającemu warunki uprawniające do renty z tytułu niezdolności do pracy lub do emerytury, przysługuje odprawa pieniężna, jeśli jego stosunek pracy ustał w związku z przejściem na rentę lub emeryturę.

Taka odprawa to równowartość jednomiesięcznego wynagrodzenia za pracę. Pracodawca, który ją naliczył, powinien przygotować zawiadomienie o przyznaniu pracownikowi odprawy emerytalnej / rentowej.

Kiedy pracownik otrzymuje zawiadomienie o przyznaniu pracownikowi odprawy emerytalnej/rentowej, często zastanawia się, kiedy otrzyma takie środki.

Przepisy prawa pracy nie wskazują właściwego terminu na wypłatę odprawy emerytalnej/rentowej, dlatego przyjmuje się, że taka odprawa powinna zostać wypłacona w dniu nabycia do niej prawa, czyli w ostatnim dniu zatrudnienia.

Jak napisać zawiadomienie o przyznaniu odprawy? Wystarczy wypełnić w tym celu wzór zawiadomienia o przyznaniu pracownikowi odprawy emerytalnej/rentowej, w którym znajdzie się informacja o wysokości świadczenia.

zawiadomienie-o-przyznaniu-pracownikowi-odprawy-emerytalnej-rentowej-wzor
Zawiadomienie o przyznaniu pracownikowi odprawy emerytalnej/rentowej - wzór
16.00