Kupując obuwie w sklepie, nabywca może zareklamować wykrytą w nich wadę, na podstawie rękojmi. Konsument ma też możliwość zgłoszenia reklamacji bezpośrednio do producenta, a wtedy może powołać się także na udzieloną gwarancję, która w przypadku butów zazwyczaj obejmuje taki sam okres – 2 lata.
Jak sprawić, aby Deichmann reklamacja była skuteczna? Kupujący w swoim zgłoszeniu powinien wykazać, że wada obuwia istniała już w momencie zakupu, a do jej ujawnienia doszło na skutek normalnego użytkowania obuwia oraz przy prawidłowej jego konserwacji.
Do przygotowania zgłoszenia reklamacyjnego w sprawie uszkodzonych butów konsument może wykorzystać nasz wzór pisma do Deichmann odnośnie reklamacji, który ułatwia sporządzenie dokumentu świadczącego o tym, że składający reklamację zna swoje prawa i zasady rozpatrywania zgłoszeń reklamacyjnych.
Warto pamiętać, że od odrzuconej reklamacji konsument ma prawo się odwołać… składając odwołanie od nieuznanej reklamacji.