Sprzedawca ma 14 dni na odrzucenie reklamacji z tytułu rękojmi. Gdy reklamacja ma miejsce w pierwszym roku użytkowania przedmiotu, to sprzedawca powinien wykazać przyczynę powstania wady. Jeśli konsument otrzyma pismo z odrzuceniem reklamacji, powinien pamiętać o możliwości złożenia odwołania.
Odwołanie od odrzuconej reklamacji to pismo, w którym można przeciwstawić się argumentom sprzedającego.
Warto przedstawić jednak również dodatkowe dowody. Dokument można przygotować w oparciu o nasz wzór odwołania od odrzuconej reklamacji, który został sporządzony z uwzględnieniem profesjonalnej terminologii. Dzięki temu sprzedawca będzie wiedział, że ma do czynienia z osobą, która zna swoje prawa.
Aby odwołanie od odrzuconej reklamacji było skuteczne, konsument musi podważyć w nim argumenty sprzedawcy i przedstawić nowe dowody przemawiające na jego korzyść.
Mogą to być między innymi zdjęcia, opinie innych kupujących czy opinie rzeczoznawców. Jeśli odwołanie nie przyniesie zamierzonego rezultatu, sprawę warto skierować do Rzecznika Praw Konsumentów.