Pracodawca zawsze ma obowiązek wydania świadectwa pracy po rozwiązaniu umowy z pracownikiem. Niekiedy zaniedbuje jednak taki obowiązek, a wtedy konieczna okazuje się pisemna prośba o wydanie świadectwa pracy, która niejako przypomni pracodawcy o tym, że musi on taki dokument wystawić.
Wydanie świadectwa pracy nie może być uzależnione od uprzedniego rozliczenia się pracownika z pracodawcą. W niektórych przypadkach pracodawca decyduje się jednak na wydanie świadectw łączonych.
Dotyczy to sytuacji, kiedy pracownik pracuje w jednym zakładzie na podstawie kilku różnych umów – najpierw na podstawie umowy na okres próbny, później na czas określony.
Pracodawca jest obowiązany wydać pracownikowi świadectwo pracy obejmujące zakończone okresy zatrudnienia na podstawie umów zawartych w okresie 24 miesięcy.
Kiedy jednak wygaśnięcie umowy o pracę przypada po upływie tego terminu, świadectwo pracy wydaje się w dniu rozwiązania lub wygaśnięcia umowy o pracę.
Jeśli pracownik wypełni wzór prośby o wydanie świadectwa pracy i dostarczy go pracodawcy, ten ma obowiązek wydać świadectwo pracy w ciągu 7 dni od dnia otrzymania wniosku pracownika.
Pokrewne produkty
- Prawo handlowe i gospodarcze
Pozew o rozwiązanie spółki przez kuratora – wzór
Oceniony 0 na 5.16.00 zł