Jeśli petentowi nie uda się załatwić sprawy w terminie nie z jego winy, może wnioskować o przywrócenie terminu, czyli o jego przedłużenie.
Pismo w tej sprawie należy wnieść w ciągu maksymalnie 7 dni od dnia ustania przyczyny uniemożliwiającej załatwienie sprawy w terminie.
Aby przywrócić termin, trzeba też jednocześnie wykonać tę czynność, której terminu nie udało się dotrzymać.
Z prośby o przywrócenie terminu musi wynikać, że petent dołożył wszelkich starań, aby załatwić sprawę w terminie.
Wypełniając wzór prośby o przywrócenie terminu, zainteresowany podaje w nim własne uzasadnienie i dołącza do pisma dowody potwierdzające użyte argumenty.
Jeśli prośba o przywrócenie terminu zostanie zaakceptowana, wnioskodawca otrzyma postanowienie w tej sprawie. Jeżeli pismo zostanie odrzucone, organ wyda pisemną odmowę przywrócenia terminu.
Pokrewne produkty
- Prawo pracy i ubezpieczeń społecznych
Rozwiązanie umowy o pracę za porozumieniem stron – wzór z omówieniem
Oceniony 0 na 5.16.00 zł