Opinie są bardzo ważne dla każdego biznesu – zarówno tego sprzedającego towary, jak i oferującego klientom usługi. Prośba o wystawienie opinii nie zawsze skutecznie skłania konsumenta do podzielenia się swoim zdaniem na temat firmy.
Gotowy do wypełnienia wzór prośby o wystawienie opinii można umieścić między innymi w stopce e-maila czy na stronie internetowej. Warto pamiętać, aby wysyłać taką prośbę w odpowiednim terminie.
Prośba o wystawienie opinii nie powinna wpłynąć do konsumenta ani zbyt wcześnie, ani zbyt późno. Wskazane jest również, aby firma nagrodziła wystawienie opinii, na przykład rabatem na zakupy.
Opinie o firmie są dla przedsiębiorcy najlepszą rekomendacją. Nie należy więc obawiać się przesyłania do klienta próśb o ich wystawienie. Warto też podkreślić, że wystawienie opinii zajmuje mało czasu.
Firma może wskazać klientowi także cel sporządzenia opinii, czyli uzasadnić, dlaczego opinia konsumenta jest dla przedsiębiorcy taka ważna.