Mieszkańcy mogą kierować do administracji spółdzielni mieszkaniowej zarówno wnioski, jak i skargi czy innego typu pisma. Administracja podejmuje bowiem decyzje dotyczące różnego typu spraw, najczęściej uwzględniających zarząd częściami wspólnymi budynku.
Ogólne pismo do administracji spółdzielni mieszkaniowej może dotyczyć zatem konieczności przeprowadzenia remontu na klatce schodowej, ścięcia drzewa czy też chęci zamontowania klimatyzacji za balkonie.
Niezależnie od tematu prośby czy skargi, ogólne pismo do administracji spółdzielni mieszkaniowej powinno zawierać kilka niezbędnych elementów formalnych.
Konieczne jest podanie w nim daty i miejsca sporządzenia pisma oraz danych stron. Należy też nadać pismu odpowiedni tytuł, a treść dokumentu dobrze jest podzielić na wstęp, rozwinięcie i zakończenie.
Jak przygotować skargę czy wniosek do administracji? Mieszkańcy budynków wielorodzinnych mogą wykorzystać wzór ogólnego pisma do administracji spółdzielni mieszkaniowej, wypełniając taki druk odpowiednimi informacjami. Dokument sprawdza się w każdych okolicznościach.