W przypadku wykrycia usterki w częściach wspólnych budynku, mieszkańcy nieruchomości nie powinni usuwać ich na własną rękę. Pismo do spółdzielni o usunięcie usterki może dotyczyć między innymi klatek schodowych, drzwi wejściowych, piwnic, dachu czy domofonu.
Ponieważ obowiązkiem zarządcy jest dbanie o należyty stan techniczny części wspólnych nieruchomości, takie pismo powinno skutkować niezwłocznym usunięciem usterki.
Usuwanie usterek z częściach wspólnych budynków jednorodzinnych obciąża fundusz remontowy spółdzielni. Oznacza to, że mieszkańcy nie pokrywają kosztów remontów bezpośrednio z własnej kieszeni. Pismo do spółdzielni o usunięcie usterki nie będzie wiązało się zatem z dodatkowymi wydatkami.
Do przygotowania dokumentu z informacją o wykrytej usterce mieszkańcy budynku mogą wykorzystać wzór pisma do spółdzielni o usunięcie usterki, który wystarczy wypełnić odpowiednimi informacjami.
Podobne wzory pism:
Pokrewne produkty
- Prawo administracyjne
Ordynacja podatkowa – rozłożenie na raty zaległości podatkowych – wzór z omówieniem
Oceniony 0 na 5.16.00 zł