Prawidłowe niszczenie dokumentów to jeden z obowiązków pracodawcy czy administratorów danych osobowych. Przy niszczeniu dokumentów w formie papierowej czy też przy niszczeniu innych nośników danych wykorzystuje się protokół zniszczenia dokumentów, stanowiący potwierdzenie dokonania tej czynności zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Usuwanie danych jest konieczne i wynika między innymi z zasady ograniczenia przechowywania – dane osobowe powinny być przechowywane tylko przez czas niezbędny dla osiągnięcia określonego celu ich przetwarzania.
Aby móc okazać dowód na zniszczenie dokumentów – na przykład na wypadek ataku hakerskiego i kradzieży danych – warto wykorzystać gotowy do wypełnienia wzór protokołu zniszczenia dokumentów, w którym określa się rodzaj zniszczonych danych, wybraną metodę utylizacji, a także osoby odpowiedzialne za zatwierdzenie zniszczenia dokumentacji.
Podobne wzory pism:
Pokrewne produkty
- Prawo administracyjne
Ordynacja podatkowa – rozłożenie na raty zaległości podatkowych – wzór z omówieniem
Oceniony 0 na 5.16.00 zł - Prawo cywilne
Pozew o pozbawienie wykonalności tytułu wykonawczego – wzór
Oceniony 5.00 na 5.16.00 zł