Po otwarciu nowego sklepu – stacjonarnego czy internetowego – każda firma niezależnie od branży powinna poinformować o takim fakcie swoich klientów i kontrahentów.
Może dokonać tego w bezpośredniej wiadomości lub poprzez wywieszenie ogłoszenia, na przykład na słupie informacyjnym. Informacja o otwarciu nowego sklepu powinna zawierać adres nowego sklepu, datę uroczystego otwarcia sklepu, wykaz godzin otwarcia sklepu i oznaczenie branży, w której dokonywana jest sprzedaż.
Uniwersalny wzór informacji o otwarciu nowego sklepu może zostać wykorzystany przez każdą firmę, niezależnie od rodzaju sprzedawanych przez nią produktów. Druk wystarczy wypełnić i wydrukować – jeśli informacja jest skierowana do kontrahentów to najlepiej na papierze firmowym.
Warto pamiętać, że informacja o otwarciu nowego sklepu może zostać wzbogacona o różnego rodzaju zachęty do odwiedzenia placówki. Najczęściej są to atrakcyjniejsze w dniu otwarcia ceny, konkursy z nagrodami czy też specjalne zniżki dla pierwszych kupujących.