W sytuacji, kiedy konsument zrezygnuje z zamówienia lub gdy zostanie do tego zmuszony ze względu na niekompetencję sprzedawcy, konieczne okazuje się anulowanie zakupu.
Jeśli był on opłacony, nabywca ma prawo odzyskać wpłacone w ramach transakcji środki. Anulowanie zamówienia oraz prośba o zwrot płatności to pismo, które znajduje zastosowanie między innymi w przypadku, kiedy towar wystawiony na sprzedaż okazuje się niedostępny w magazynie.
Sprzedawca nie może zatrzymać pieniędzy za produkt, którego nie dostarczył nabywcy. Wzór anulowania zamówienia oraz prośby o zwrot płatności znajduje zastosowanie w każdej sytuacji, kiedy niedoszły nabywca opłacił zamówienie, ale go nie otrzymał.
Anulowanie zamówienia oraz prośba o zwrot płatności to dokument, w ramach którego niedoszły nabywca jednocześnie rezygnuje ze swojego zakupu i żąda zwrotu środków.
Jeżeli takie pisma składa się osobno, z żądaniem zwrotu konsument może wstrzymać się 14 dni, ponieważ tyle czasu ma sprzedawca na dokonanie rozliczenia.
Podobne wzory pism:
Pokrewne produkty
- Prawo administracyjne
Ordynacja podatkowa – rozłożenie na raty zaległości podatkowych – wzór z omówieniem
Oceniony 0 na 5.16.00 zł