Zaproszenie do współpracy to pierwszy sposób na nawiązanie kontaktu z potencjalnym kontrahentem lub klientem. Pismo o nawiązanie współpracy jest wiadomością, która ma zachęcić drugą stronę do nawiązania relacji biznesowej.
Jego celem jest nakłonienie drugiego podmiotu do zapoznania się z ofertą firmy, a nawet do skorzystania z niej (w przypadku konsumenta).
Pismo o nawiązanie współpracy powinno sprawiać wrażenie spersonalizowanego, nawet jeśli jest przesyłane do wielu odbiorców i ma dokładnie taką samą treść. Zaproszenie musi być też maksymalnie zwięzłe i krótkie.
Nie powinno przekraczać długości około 10 zdań. Przygotowanie takiego pisma nie jest więc najłatwiejszym zadaniem, dlatego duże ułatwienie stanowi wzór pisma o nawiązanie współpracy, który wystarczy wypełnić odpowiednimi informacjami.
Zaproszenie skierowane do potencjalnego konsumenta lub kontrahenta powinno uwzględniać przedstawienie firmy i jej misji, wyjaśnienie wyjątkowości oferty i zachęcenie adresata do podjęcia konkretnych działań.